Budgetbeheer
Ook wel inkomensbeheer biedt de oplossing wanneer u niet zo goed met geld om kan gaan. Er hoeft geen sprake te zijn van een ernstige situatie om ons om hulp te vragen!
Bij budgetbeheer of inkomensbeheer worden uw (gehele) inkomsten en uitgaven, tegen betaling, door ons beheerd. In sommige gevallen vergoedt de gemeente de kosten voor budgetbeheer. Wij beheren uw inkomen zolang als u dat nodig vindt. Bij aanvang van de dienstverlening zullen we, samen met u, uw inkomsten en uitgaven doornemen. Op basis van uw inkomsten en uitgaven, kijken we hoeveel u per maand kunt sparen en hoeveel geld u wekelijks/maandelijks zelf ontvangt. Dit leggen we vast in een budgetplan.
Wanneer de situatie in kaart is gebracht en de beheerrekening gereed is wordt uw salaris gestort op de beheerrekening. Uw budgetbeheerder zal de afgesproken vaste lasten betalen. Vervolgens ontvangt u wekelijks of maandelijks het geld wat u zelf te besteden heeft. Gelden die hierna overblijven worden voor u opgespaard. In overleg met uw budgetbeheerder kunt u een verzoek doen tot opname van het opgespaarde geld
Bij ons wordt u direct geholpen. Geen wachtlijst zoals bij gemeenten en kredietbanken. Wij gaan direct voor u aan de slag. Binnen 24 uur nemen wij contact met u op
Schakel ons in
Gelukkig zijn wij er om je te helpen en dit doen wij samen met jou. Je hoeft je dan ook niet te schamen dat je onze hulp in gaat schakelen, je bent niet de enige die hier tegenaan loopt! Als je op tijd onze hulp inschakelt dan kan de situatie worden aangepakt en leer je hoe dat budgetbeheer in zijn werk gaat.